Summary:
The article investigates the current situation of training preschool teachers based on professional standards. The results of the study will provide leaders at all levels the reality of the teaching staff at preschools as well as the management of training activities to improve the professional quality of preschool teachers in Tri Ton district. On such basis, the author proposes a number of measures to foster and improve the professional quality of teachers in order to meet the current requirements of educational innovation.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Tài liệu bồi dưỡng thường xuyên cán bộ quản lí giáo viên mầm non, NXB Giáo dục Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2016), Tài liệu bồi dưỡng thường xuyên cán bộ quản lí giáo viên mầm non, NXB GD Việt Nam.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 26/2018/TTBGDĐT Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non
[4] Nguyễn Bách Thắng, (2018), Quản lí nhà nước về giáo dục trong bối cảnh phát triển kinh tế thị trường và hội nhập quốc tế, NXB Hà Nội.
Journal: