LIFE SKILLS EDUCATION FOR LOWER SECONDARY STUDENTS IN THE CURRENT CONTEXT

LIFE SKILLS EDUCATION FOR LOWER SECONDARY STUDENTS IN THE CURRENT CONTEXT

NGUYEN DANG CAU caund@nghean.edu.vn Phu Son Lower Secondary School, Tan Ki, Nghe An
Summary: 
Life skills education for general students, especially for lower secondary school students, is an urgent issue for Vietnamese education today. Many schools view this as the educational mission of school to equip and train students with the basic skills to participate in diverse life, adapt to social change. In fact, schools are conducting life skill education for students but its effectiveness depends on the experience and learning conditions The article focuses on the necessity of life skill education for lower secondary students in the context of renewing general curriculum towards competence in Vietnam; It also shows the basic living skills that need to be equipped and the method and organization of life skill education for junior high school students to meet new requirements.
Keywords: 
Education
life skills
students
lower secondary education
Refers: 

[1] Nguyễn Dục Quang, (2010), Hướng dẫn thực hiện giáo dục kĩ năng sống cho học sinh phổ thông, NXB TP. HCM.

[2] Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2005), Luật Giáo dục.

[3] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2009), Thông báo 242- TB/TW ngày 15/4/2009 của Bộ Chính trị (khóa X) về tiếp tục thực hiện Nghị quyết Trung ương 2 (khóa VIII) và phương hướng phát triển giáo dục và đào tạo đến năm 2020.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Giáo dục kĩ năng sống trong môn Giáo dục công dân ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Giáo dục kĩ năng sống trong môn Ngữ Văn ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Giáo dục kĩ năng sống trong môn Địa Lí ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục Việt Nam.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Giáo dục kĩ năng sống trong môn Sinh học ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục Việt Nam

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.

Articles in Issue