DEVELOPING AND ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN THE NEW GENERAL CURRICULUM

DEVELOPING AND ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN THE NEW GENERAL CURRICULUM

NGUYEN MAU DUC mauducsptn@gmail.com Thai Nguyen University of Education - Thai Nguyen University
NGUYEN THI NGUYET nguyetdhy2006@gmail.com Hanoi Medical University
Summary: 
Experimental activity is compulsory education with important role in the new school curriculum. This activity gives students many opportunities to apply their knowledge into practice. Through the process of participating in experiential activities, students formulate practical capabilities as well as promote their own creative potential. This article proposes the process of constructing and organizing experiential activities in teaching in high school as a suggestion for teachers in the process of acquaintance with the development and organization of experiential activities.
Keywords: 
experiential activities
competence
general education
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể trong chương trình giáo dục phổ thông mới, ngày 28 tháng 7 năm 2017.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Kỉ yếu hội thảo Hoạt động trải nghiệm sáng tạo của học sinh phổ thông.

[3] Nguyễn Mậu Đức - Nguyễn Thị Hằng - Nguyễn Quang Linh, (2016), Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm trong trường trung học, Tài liệu chuyên đề bồi dưỡng giáo viên

[4] Đinh Thị Kim Thoa, (2014), Xây dựng chương trình hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong chương trình giáo dục phổ thông mới, Kỉ yếu Hội thảo quốc tế, Học viện Quản lí Giáo dục.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường trung học, Tài liệu tập huấn giáo viên cốt cán các Sở Giáo dục và Đào tạo Quảng Ninh.

Articles in Issue