MANAGMENT SOLUTIONS FOR PRINCIPALS’ CLASS-MASTER AT HIGH SCHOOL IN THE SOUTHERN SUB-AREA OF THE RED RIVER DELTA IN THE CONTEXT OF CURRENT EDUCATIONAL REFORM

MANAGMENT SOLUTIONS FOR PRINCIPALS’ CLASS-MASTER AT HIGH SCHOOL IN THE SOUTHERN SUB-AREA OF THE RED RIVER DELTA IN THE CONTEXT OF CURRENT EDUCATIONAL REFORM

HA VAN HAI havanhai1371@gmail.com Ly Nhan Tong High School - Nam Dinh
Summary: 
Managing class-master is an important task of high school principals in the current context of educational reform. The paper proposes measures for managing class-master by principals at high schools in the Southern sub-area of the Red River Delta in accordance with the requirements of educational reform. These measures include: 1) Renewing plan to manage class-master; 2 /well organize forces to take part in class-master; 3 / Enhancing the direction and organization of class-master; 4 / Fostering teachers’ skills and professionin terms of class-master; 5 / To accelerate the inspection and evaluation of class-master; 6 / Renewing emulation and reward in task of class-master.
Keywords: 
Management measures
task of class-master
principals
high school
Refers: 

[1] Hà Văn Hải, (2017), Thực trạng quản lí công tác chủ nhiệm lớp ở trường trung học phổ thông tiểu vùng phía Nam Đồng bằng Sông Hồng trong bối cảnh đổi mới giáo dục, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 155 (kì 2 tháng 10), tr.111-113.

[2] Trần Thị Tuyết Oanh (chủ biên), Phạm Khắc Chương, Nguyễn Ngọc Bảo, (2005), Giáo trình Giáo dục học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Nguyễn Việt Hùng, Hà Thế Truyền, (2013), Tăng cường năng lực làm công tác giáo viên chủ nhiệm lớp ở trường trung học phổ thông: Dành cho giáo viên trung học phổ thông (Tài liệu bồi dưỡng phát triển năng lực nghề nghiệp giáo viên), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Đảng cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”, Hà Nội.

[5] Hà Nhật Thăng (chủ biên), Nguyễn Dục Quang, Nguyễn Thị Kỷ, (2006), Công tác giáo viên chủ nhiệm lớp ở trường phổ thông (tái bản lần thứ 6), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Thị Dung, (2008), Trí tuệ cảm xúc của giáo viên chủ nhiệm lớp trường trung học cơ sở, Luận án Tiến sĩ Tâm lí học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[7] Trần Châu Hoàn, (2011), Biện pháp quản lí công tác chủ nhiệm lớp của hiệu trưởng các trường trung học phổ thông huyện Vĩnh Bảo, thành phố Hải Phòng, Tạp chí Giáo dục, số 254 , tr 4-6;13.

Articles in Issue