DESIGNING LESSONS TO MEET GOALS OF COMPETENCE DEVELOPMENT

DESIGNING LESSONS TO MEET GOALS OF COMPETENCE DEVELOPMENT

NGUYEN THI HANH nthanh57@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
Lessons to meet goals of competence development have basic features such as: integration, students’ activeness, using teaching aids and equipment, using various tools of regular evaluation. To design this lesson, it is necessary to implement these steps: 1 / Select issues of lessons and identify their objectives towards competence development; 2 / Select the core teaching contents of the lesson to satisfy requirements of competence development; 3 / Design learning activities to convey core contenst (in class, at home); 4 / Design suitable questions / exercises with competence requirements at each level, design tools to assess learning outcomes throughout process; 5 / Some adjustments in the lesson after students completed the lesson (in class, at home). Lesson design should be mutually exchanged in teacher group in the same subject or in the same grade level.
Keywords: 
Lesson design
competence development
goals of competence development
Refers: 

[1] International Encyclopedia of Education, (1985), New York-London-sydney-Frankfurt -Toronto - Paris.

[2] Đinh Thị Kim Thoa (chủ biên), (2009), Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[3] http://www.vkmaheshwari.com.

[4] Tài liệu hội thảo Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh, Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hà Nội, tháng 12 năm 2014, tr.40-41.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình giáo dục phổ thông - chương trình tổng thể, ban hành ngày 18 tháng 7 năm 2017

[6] Nguyễn Thị Hạnh, (2015), Báo cáo tổng kết nhiệm vụ khoa học - công nghệ cấp Bộ, B2014-37-NV Phương pháp thiết kế chuẩn kết quả đầu ra của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực.

Articles in Issue