APPLYING CONTROL THEORY INTO TEACHING

APPLYING CONTROL THEORY INTO TEACHING

HA NGOC NINH ngocninhha@gmail.com Dong Nai Vocational College
LE NGOC HOA lengochoadhsd@gmail.com Sao Do University
Summary: 
The paper presents a model to apply control theory into teaching and technical teaching. The findings from experiential teaching in class DN16CD11 with 63 students in Industrial Electrics major, Faculty of Electrics and Refrigeration, in Dong Nai Vocational College in lesson ‘Timer and its application’ have shown the feasibility and effectiveness of measure. Thereby, ‘using control theory in teaching’ is an appropriate solution to improve the quality of teaching and develop learners’ competence to meet the social needs in the context of the current 4.0. industrial revolution.
Keywords: 
Application model
control theory
teaching method
competence development
Refers: 

[1] Nguyễn Thương Ngô, (2000), Lí thuyết điều khiển tự động hệ tuyến tính, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.

[2] Ngô Tứ Thành, Khảo sát mô hình lí thuyết điều khiển để nâng cao chất lượng giáo dục đại học, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, số 2 (25), (2008), tr.127.

[3] Nguyễn Xuân Lạc, (2016), Góp phần xây dựng lí luận và công nghệ dạy học tương tác, Hội thảo khoa học cấp quốc gia - Giáo dục kĩ thuật các xu hướng công nghệ và thách thức, Trường Đại học Bách khoa Hà Nội, tr.71.

[4] Đặng Thành Hưng, Thiết kế bài học và tiêu chí đánh giá, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 94, tháng 7 năm 2013.

[5] Bùi Văn Hồng, Dạy học tích hợp trong giáo dục nghề nghiệp theo lí thuyết học tập trải nghiệm của David A.Kolb, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Volume 60, Number 8D, (2015), tr.37.

Articles in Issue