[1] Kolb, D.,(1984), Experiment learning: experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
[2] Phạm Minh Hạc, (2005), Hành vi và hoạt động, Tuyển tập Tâm lí học, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[3] Melanie M. Cooper, (2008), An assessment of the effect of collaborative groups on student’s problem - solving strategies and abilities, Chemical Education Research.
[4] Lê Thái Hưng, Lê Thị Hoàng Hà, Dương Thị Anh, (2016), năng lực hợp tác giải quyết vấn đề - Lí luận và đề xuất trong dạy học và đánh giá bậc trung học phổ thông ở Việt Nam, Tạp chí Quản lí Giáo dục.
[5] OECD, (2013), PISA 2015 - Collabrorative Problem Solving Framework, pp. 6. [6]. Patrick Griffin & Esther Care, (2015), Assessment and Teaching of 21st Century Skills, Methods and Approach (Eds) Springer. Dordrecht.
[6] Esther Care & Patrick Griffin, (2014), “An approach to assessment of collaborative problem solving”, Research and Practice in Technology Enhanced Learning Vol. 9, No 3, pp. 367-388.
[7] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2016), Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học.