SOLUTIONS TO USE CULTURAL HERITAGE INTO HISTORY TEACHING AT HIGH SCHOOL SO AS TO DEVELOP STUDENTS’COMPETENCEAt present, teaching methods towards developing students' competence has become a requirement for Vietnamese education. The basic skills need to be

SOLUTIONS TO USE CULTURAL HERITAGE INTO HISTORY TEACHING AT HIGH SCHOOL SO AS TO DEVELOP STUDENTS’COMPETENCEAt present, teaching methods towards developing students' competence has become a requirement for Vietnamese education. The basic skills need to be

NGUYEN THI VAN vanmaihd@gmail.com Hong Duc University
Summary: 
At present, teaching methods towards developing students' competence has become a requirement for Vietnamese education. The basic skills need to be developed for high school students include self-efficacy, problem- solving ability, creativity, managerial competence, communication capacity, collaborative capacity, Information technology and communication... Specifically: Create a heritage environment to organize teaching; Strengthen group capacity building activities of cooperation; strengthening the use of cultural heritage to develop self-learning capacity and problem-solving competence; Review the assessment with the support of cultural heritage materials, encouraging children to develop their own competence
Keywords: 
Cultural heritage
teaching
History
high school
competence development
Refers: 

[1] Thanh Bình (Sưu tầm - Tuyển chọn), (2002), Những quy định pháp luật về bảo vệ di sản văn hoá, NXB Lao động, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Bộ Văn hoá Thể thao & Du lịch, (2013), Tài liệu tập huấn Sử dụng di sản trong dạy học ở trường phổ thông, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2010), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.

[5] Nguyễn Thị Côi, (2006), Các con đường, biện pháp nâng cao hiệu quả dạy học lịch sử ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Đặng Thành Hưng, Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 43, tháng 12, năm 2012.

[7] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2015), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] Phan Ngọc Liên (CB), (2009), Phương pháp dạy học lịch sử, 02 tập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue