[1] Nguyễn Bá Kim, (2015), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Hoàng Chúng, (1978), Phương pháp dạy học toán học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] N. Hashemi, M. S. Abu, H. Kashefi, K. Rahimi, (2013), Genelization in the Learning of Mathematics, 2nd International Seminar on Quality and Affordable Education.
[4] M. Mitchelmore, P. White, (2004), Abstraction in Mathematics and Mathematics Learning, Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3, p. 329-336.
[5] . Nguyễn Phú Lộc, (2010), Dạy học hiệu quả môn Giải tích trong trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.
[6] Phan Trọng Ngọ (chủ biên), Nguyễn Đức Hưởng, (2003), Các lí thuyết phát triển tâm lí người, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7] G. Harel, D. Tall, (1991), The General, the Abstract and the Generic in Advanced Mathematical Thinking, For the Learning of Mathematics, Vol. 11 Num. 1, p.38-42
[8] D. Tall , (2002), Advanced mathematical Thinking, Kluwer Academic Publishers.
[9] Nguyễn Hữu Việt Hưng, (2001), Đại số tuyến tính, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[10] Hoàng Xuân Sính, (2003), Đại số đại cương, NXB Giáo dục, Hà Nội.