INTERNATIONAL LITERATURE AT UPPER SECONDARY SCHOOLS IN DEMANDS OF VIETNAM’S EDUCATIONAL RENOVATION

INTERNATIONAL LITERATURE AT UPPER SECONDARY SCHOOLS IN DEMANDS OF VIETNAM’S EDUCATIONAL RENOVATION

NGUYEN VAN HANH nguyenvanhanhkv@gmail.com Vinh University
Summary: 
Radical and comprehensive renovation of education has been an urgent practical demand supported by the society. But how to renovate? What are basic principles for the renovation? What to be renovated? From the above mentioned view point, the author analyses and deals with such isues as: Purpose of the teaching and learning of international literature at upper secondary schools; curent state of the teaching and learning of international literature at upper secondary schools and reasons of that current state. Hence, the author proposes recommendations for renovating and enhancing the quality of the teaching and learning of international literature at upper secondary schools, including: sylabus structure, teacher training and re-training, student outcome testing and assessment
Keywords: 
International literature
upper secondary school
educational renovation
Việt Nam
Refers: 

[1] Lê Nguyên Cẩn (Chủ biên), (2006), Tác gia tác phẩm văn học nước ngoài trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[2] Nguyễn Văn Hạnh, (2011), Giảng dạy văn học nước ngoài ở trường trung học phổ thông - Thực trạng và giải pháp (Khảo sát trên địa bàn hai tỉnh Nghệ An và Hà Tĩnh), Mã số: B 2010 - 27 - 93.

[3] Tạ Đức Hiền, (1998), Thơ văn nước ngoài trên trang sách phổ thông trung học, NXB Hải Phòng.

[4] Nguyễn Thị Lan, (2010), Văn học nước ngoài trong nhà trường, NXB Hội Nhà văn, Hà Nội.

[5] Nhiều tác giả, (2000), Những chân trời văn chương, NXB Hội Nhà văn, Hà Nội.

[6] Phùng Văn Tửu, (2008), Cảm thụ giảng dạy văn học nước ngoài, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue