COMPETENCE-BASED PEDAGOGICAL PROFESSION TRAINING AND RENOVATION TREND IN SCHOOL TEACHER TRAINING INSTITUTIONS

COMPETENCE-BASED PEDAGOGICAL PROFESSION TRAINING AND RENOVATION TREND IN SCHOOL TEACHER TRAINING INSTITUTIONS

LE HONG HANH lhhanh@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University
Summary: 
Competence - based pedagogical profession training is an appropriate approach meeting current requirements in general education. The article addresses the process of competence-based pedagogical profession training which is goal-oriented and specified with training contents, methods, ways of implementation and forms of examination and evaluation. Based on that, along with research findings on current state of pedagogical profession training, the renovation trend in this area need to: identify models, develop curriculum, organize the implementation and build up close connection between training institutions and those schools emplyoing furure teachers.
Keywords: 
Training
pedagogical profession
competence-based approach
teacher training
Refers: 

[1] Đinh Quang Báo, Đào tạo nghiệp vụ sư phạm, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 9, tháng 2, năm 2010.

[2] Nguyễn Văn Khôi, Phát triển chương trình đào tạo nghiệp vụ sư phạm theo năng lực thực hiện, Tạp chí Giáo dục, (228), năm 2009.

[3] Michel Develay, (1998), Một số vấn đề về đào tạo giáo viên, (Nguyễn Kì, Vũ Văn Tảo, Phan Hữu Chân biên dịch), NXB Giáo dục

[4] Phạm Hồng Quang, Giải pháp đào tạo giáo viên theo định hướng năng lực nghề nghiệp, Tạp chí Đại học Sư phạm Thái Nguyên, số tháng 3, năm 2012.

[5] Estein R.M & Hundert E.M, (2002), Defining and asessing professional competence, American Medical Asociation, 287(2) January 9,2002 pp 226- 235.

Articles in Issue