TRAINING AND DEVELOPING INTELLECTUAL CAPACITIES THROUGH TEACHING MATHEMATICS GRADE 11 IN THE LAO PEOPLE'S DEMOCRATIC REPUBLIC

TRAINING AND DEVELOPING INTELLECTUAL CAPACITIES THROUGH TEACHING MATHEMATICS GRADE 11 IN THE LAO PEOPLE'S DEMOCRATIC REPUBLIC

SOMCHAY SONGSAMAYVONG somchay2313598@gmail.com Ministry of Education of Laos
NGUYEN NGOC GIANG nguyenngocgiang.net@gmail.com University of Banking - Ho Chi Minh City
Summary: 
Training and development of intellectual capacities is a very important task in teaching mathematics in the Lao People's Democratic Republic today. Students not only need to be equipped with mathematical knowledge but also should be equipped with ways of thinking and solving problems. In order to do this, the students need to be fostered in learning methods to enhance their independence and creativity. After learning, students will form a dialectical worldview, recognizing the problem of unity and organic bonding. The article addresses the issue of training and development of intellectual capacities through teaching Mathematics in Grade 11 in the Lao People's Democratic Republic.
Keywords: 
Training
develop
intellectual capacity
teaching
Math
Laos
Refers: 

[1] Lê Hải Yến, (2008), Dạy và học cách tư duy, NXB Đại học Sư phạm.

[2] Phan Trọng Ngọ - Dương Diệu Hoa - Nguyễn Lan Anh, (2001), Tâm lí học trí tuệ, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[3] Hoàng Phê, (2002), Từ điển tiếng Việt, NXB Đà Nẵng

[4] F. E. Weinert, (2001), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực tích hợp ở nhà trường, NXB Giáo dục.

[5] Denyse Tremblay, (2002), Adult Education, a Lifelong Journey: The Competency-Based Approach “Helping Learners Become Autonomous”, Gouvernement du Quebec, Ministeres des Communications.

[6] Nguyễn Bá Kim - Vương Dương Minh - Tôn Thân, (1998), Khuyến khích một số hoạt động trí tuệ của học sinh qua môn Toán ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục

[7] Mogens Niss, (2003), Mathematical competencies and the learning of mathematics: The danish KOM project, In Gagatsis, A., & Papastavridis, S. (eds.), 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education

[8] G. Polya, (1977), Toán học và những quy luận có lí (Quyển 1, tập 1), NXB Giáo dục.

[9] Nguyễn Ngọc Giang, (2011), Khám phá trong giải toán phổ thông bằng các phương pháp toán - tin, NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue