CORRELATION BETWEEN PERSONALITY CHARACTERISTICS AND LEARNING STYLES OF STUDENTS AT HANOI UNIVERSITY OF SCIENCE AND TECHNOLOGY

CORRELATION BETWEEN PERSONALITY CHARACTERISTICS AND LEARNING STYLES OF STUDENTS AT HANOI UNIVERSITY OF SCIENCE AND TECHNOLOGY

BUI THI THUY HANG buithithuyhang@yahoo.com Hanoi University of Science and Technology
Summary: 
The NEO-PI-R test is based on the principle of five major factors of personality: mental disorder, extraversion, openness, consensus and conscientiousness. The article presents the theoretical foundation of personality and learning style together with the results of studying the correlation between personality traits and learning styles on 228 students of Hanoi University of Science and Technology. The understanding of personality characteristics and learning styles of students and the relationship between the two research variables will be the basis for choosing the forms and teaching methods suitable for each group of learners
Keywords: 
Personality characteristics
student
learning sty
Refers: 

[1] Eysenck, H. J, (1992), Personality and education: The influence of extraversion, neuroticism and psychoticism. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie/German, Journal of Educational Psychology, 6(2), p.133.

[2] Sánchez, M. M., Rejano, E. I., & Rodríguez, Y. T, (2001), Personality and academic productivity in the university student, Social Behavior and Personality: An international journal, 29(3), p.299.

[3] Bùi Thị Thúy Hằng - Trần Văn Công - Nguyễn Phương Hồng Ngọc, (2016), Đặc điểm nhân cách của thanh niên Việt Nam qua thang đo NEO - 60 VN, Hội thảo Quốc gia Đóng góp của Tâm lí học vào công tác tổ chức nhân sự trong bối cảnh Việt Nam, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh, tr.197.

[4] Từ điển Xã hội học Oxford (Oxford dictionary of sociology), (2012), NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, tr.369.

[5] Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên) - Nguyễn Văn Lũy - Đinh Văn Vang, (2012), Giáo trình Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R, (1985), The NEO Personality Inventory manual, Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.

[7] Bùi Thị Thúy Hằng - Nguyễn Thị Hương Giang, Tìm hiểu phong cách học tập của sinh viên Trường Đại học Bách Khoa Hà Nội, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 133, (10/2016), tr.72.

[8] Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R, (1988), From catalog to classification: Murray’s needs and the five-factor model, Journal of Personality and Social Psychology, 55, p.258-265.

Articles in Issue