[1] Eysenck, H. J, (1992), Personality and education: The influence of extraversion, neuroticism and psychoticism. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie/German, Journal of Educational Psychology, 6(2), p.133.
[2] Sánchez, M. M., Rejano, E. I., & Rodríguez, Y. T, (2001), Personality and academic productivity in the university student, Social Behavior and Personality: An international journal, 29(3), p.299.
[3] Bùi Thị Thúy Hằng - Trần Văn Công - Nguyễn Phương Hồng Ngọc, (2016), Đặc điểm nhân cách của thanh niên Việt Nam qua thang đo NEO - 60 VN, Hội thảo Quốc gia Đóng góp của Tâm lí học vào công tác tổ chức nhân sự trong bối cảnh Việt Nam, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh, tr.197.
[4] Từ điển Xã hội học Oxford (Oxford dictionary of sociology), (2012), NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, tr.369.
[5] Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên) - Nguyễn Văn Lũy - Đinh Văn Vang, (2012), Giáo trình Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[6] Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R, (1985), The NEO Personality Inventory manual, Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.
[7] Bùi Thị Thúy Hằng - Nguyễn Thị Hương Giang, Tìm hiểu phong cách học tập của sinh viên Trường Đại học Bách Khoa Hà Nội, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 133, (10/2016), tr.72.
[8] Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R, (1988), From catalog to classification: Murray’s needs and the five-factor model, Journal of Personality and Social Psychology, 55, p.258-265.