CURRENT STATE OF THE TRAINING OF PRESCHOOL TEACHERS WHO TAKE CARE OF UNDER 36 - MONTH OLDS IN VIETNAM

CURRENT STATE OF THE TRAINING OF PRESCHOOL TEACHERS WHO TAKE CARE OF UNDER 36 - MONTH OLDS IN VIETNAM

NGUYEN THI MY TRINH mytrinhdhv@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
CU THI THUY ctthuy@moet.edu.vn Ministry of Education and Training
Summary: 
Preschool teachers are the factor determining the quality of preschooler caring and education. To improve the quality of under 3-year olds caring and education, it is necessary to enhance the training and re-training quality for those teachers being in charge of taking care of this age group kids. The article analyses the current state, limitations and reasons of the limitations in training and re-training of those teachers taking care of under 3-year olds, hence proposing recommendations for improving the quality of training and re-training of this group of teachers.
Keywords: 
Training
Re-training
preschool teacher
under 36 - month olds
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Đề án phát triển giáo dục mầm non giai đoạn 2016-2020, tầm nhìn 2015 (dự thảo).

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Đề án Đào tạo và bồi dưỡng nhà giáo và cán bộ quản lí GD mầm non giai đoạn 2016-2020, định hướng đến năm 2025 (dự thảo).

[3] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Trung tâm nghiên cứu Giáo dục Mầm non, (2016), Báo cáo kết quả khảo sát “Thực trạng và cơ chế quản lí nhóm trẻ độc lập tư thục ở Việt Nam

Articles in Issue