EDUCATION OF LAW IN SECONDARY SCHOOLS - SEVERAL ISSUES OF CONTENTS AND METHODOLOGY

EDUCATION OF LAW IN SECONDARY SCHOOLS - SEVERAL ISSUES OF CONTENTS AND METHODOLOGY

PHAM VIET THANG vietthang271077@yahoo.com.vn Hanoi National University of Education
Summary: 
Education of Law for secondary students is an important task taken by Education sector in general and by Civics subject teachers in particular. The reality shows that the effectiveness of Law education at secondary school is not high and the reasons were found to be related to the subject contents and teaching methods. The radical and comprehensive renovation of education is expected to provide many active changes in Civic education curriculum, meeting requirements of the country’s renovation. Based on that, the article proposes several principles, contents and teaching methods that needed to be prioritized when developing Civics subject curriculum so that the subject contents would be more practical.
Keywords: 
civic education
education of law
secondary school
situation-based teaching
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Khánh, (2016), Vận dụng phương pháp dạy học giải quyết vấn đề trong giảng dạy môn Chính trị học cho sinh viên hiện nay, Kỉ yếu hội thảo quốc gia Nghiên cứu và giảng dạy Lí luận Chính trị trong xu thế toàn cầu hóa, NXB Lí luận Chính trị, tr.375-379.

[2] Paul Howland, (1898), The case method, Western Reserve Law Journal, Vol. 4, Issue 2 (March 1898), pp. 29- 33.

[3] Vũ Thị Thúy, (2010), Ứng dụng phương pháp giảng dạy tình huống trong đào tạo ngành Luật, Tạp chí Khoa học Pháp lí, Trường Đại học Luật TP. Hồ Chí Minh, số 1, tr.55-64.

[4] Phạm Vũ Nhật Uyên, (2013), Dạy học tình huống và một số biện pháp để sử dụng tình huống trong dạy học Hóa học ở trường trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, số 42, tr.148- 158.

[5] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2012), Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

Articles in Issue