[1] Valerie J. K, (2012), Recognizing Culture in Experiential Education: An Analysis and Framework for Practitioners, https://scholarworks.umass.edu/cgi/ viewcontent.cgi?article=1019&context=cie_capstones.
[2] Dương Thị Kim Oanh, (2022), Dạy học trải nghiệm môn Tâm lí học kĩ sư tại Trường Đại học Sư phạm Kĩ thuật Thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Volume 67, Issue 2, pp. 176-187
[3] Dương Thị Kim Oanh - Khưu Thị Huỳnh Ngọc, (2021), Một số vấn đề lí luận về dạy học trải nghiệm môn Sinh học 10, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 44
[4] Knapp, B, (1963), Skill in sport: the attainment of proficiency, Routledge.
[5] Clawson, J. G, (2008), Experiential Methods. Darden Business Publishing, University of Virginia, DOI:10.1017/CBO9780511617850.014.
[6] Tudor, S., L. (2017), Experiential Teaching Approach - Ways of Design and Execution. In O. Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education, pp. 455- 461, Suceava, Romania: LUMEN Proceedings, https://doi.org/10.18662/lumproc.icsed2017.5
[7] Jie Chen, (2017), The Application of Experiential Teaching Method in College English Teaching, International Conference on Advanced Education, Psychology and Sports Science (AEPSS 2017), p.163 - 167
[8] Liu Xinrong, (2020), Experiential teaching practice and reflections, The School of Education, University of Hertfordshire, Volume 4, Issue 1
[9] Nengwei Fan, (2020), Application of Multimodal Experiential Teaching in College English Teaching Based on Morphology Learning Theory, International Journal of New Developments in Education, Vol.2, Issue 3: 55-57, DOI: 10.25236/IJNDE.2020.020314
[10] Phạm Đình Văn, (2013), Bài giảng Phương pháp dạy học môn Sinh học, http://doc.edu.vn/tai-lieu/bai-giangphuong-phap-day-hoc-mon-sinh-hoc-pham-dinhvan-15772/, truy cập ngày 03/9/2021.
[11] Huỳnh Văn Sơn - Nguyễn Kim Hồng - Nguyễn Thị Diễm My, (2018), Phương pháp dạy học phát triển năng lực học sinh phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[12] Lee Hong Sharon Yam - Rossini. P, (2010), Effectiveness of Project - Based Learning as a strategy for Property Education, Pacific Rim Property Research Journal, Vol.16, No. 3.
[13] Association for Experiential Education, What is expertiential education? https://www.aee.org/what-is-e.