[1] Đỗ Đức Thái - Đỗ Tiến Đạt - Nguyễn Hoài Anh - Phạm Xuân Chung - Nguyễn Sơn Hà - Phùng Hồ Hải - Phạm Sỹ Nam, (2019), Hướng dẫn dạy học môn Toán trung học phổ thông theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới, tr.156 – 160, NXB Đại học Sư phạm, Thành phố Hồ Chí Minh.
[2] Fischbein, E., & Gazit, A, (1984), Does the Teaching of Probability Improve Probabilistic Intuitions? Educational Studies in Mathematics, 15, p.1-24.
[3] Tarr, J. E., & Lannin, J. K, (1997), How can teachers build notions of conditional probability and independence? Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning, (2005), Springer New York, NY, p.215 – 238.
[4] Tarr, J. E, (2002), The confounding effects of “50-50 chance” in making conditional probability judgments, Focus on Learning Problems in Mathematics, 24, p.35-53.
[5] Ancker, J. S, (2006), The Language of Conditional Probability, Journal of Statistics Education, 14:2, DOI: 10.1080/10691898.2006.11910584.
[6] Ross, S, (2002), A First Course in Probability (6th ed.), Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
[7] Nguyen Ai Quoc - Thai Tran Phuong Thao, (2018), Research On Mistakes Of Economics And Engineering Students In Learning The Total Probability, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 15, số 7, tr.44 – 58.
[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), Hà Nội
[9] Ministère de l’Éducation et de la Formation, (2002), Mathématiques 12ème
[10] David Martin - Robert Haese - Sandra Haese - Michael Haese - Mark Humphries, (2012), Mathematics for the international student, tr.734 – 778