[1] Sharma, R. D - Jyoti, J, (2009), Job satisfaction of university teachers: an empirical study, Journal of Services Research, 9(2), p.51-80
[2] Trương Thị Huệ, (2020), Các nhân tố quản trị ảnh hưởng đến kết quả nghiên cứu khoa học của giảng viên tại Đại học Quốc gia Hà Nội, Luận án Tiến sĩ, Đại học Quốc gia Hà Nội
[3] Smith, T. W, (2007), Job satisfaction in the United States
[4] Lee, S, (2007), Vroom’s expectancy theory and the public library customer motivation model, Library Review, 56(9), 788-796, doi: http://dx.doi. org/10.1108/00242530710831239.
[5] Patricia, C. S., & James, R, (1969), Factor structure for blacks and whites of the job
[6] Herzberg, F, (1959), The motivation to work, New York
[7] Gay, E. G., Weiss, D. J., Hendel, D. D., Dawis, R. V., & Lofquist, L. H, (1971), Manual for the Minnesota Importance questionnaire: Work Adjustment Project, University of Minnesota
[8] Rounds, J. B., Dawis, R., & Lofquist, L. H, (1987), Measurement of person-environment fit and prediction of satisfaction in the theory of work adjustment, Journal of Vocational Behavior, 31(3), 297-318, doi:http:// dx.doi.org/10.1016/0001-8791(87)90045-5.
[9] JM Williams - D Reavis, (2009), International Journal of Entrepreneurship Education.
[10] Trương Minh Hiếu, (2013), Sự hài lòng của giảng viên trong giảng dạy và nghiên cứu tại Trường Đại học An Giang, Tạp chí Khoa học, số 01, tr.91-100.