[1] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục số 43/2019/QH14.
[2] Đoàn Kiều My - Trần Lương - Nguyễn Thị Bích Phượng, (2023), Mức độ quan tâm và thực hiện mục tiêu, nội dung tự học của sinh viên Trường Đại học Cần Thơ: Thực trạng và kiến nghị, Tạp chí Giáo dục 23(2), tr.41-46.
[3] Phạm Thị Kim Cúc - Đinh Thị Thuý Hiển, (2022), Thực trạng và biện pháp phát triển kĩ năng tự học cho sinh viên năm thứ nhất khoa Ngoại ngữ, Trường Đại học Hùng Vương, Tạp chí Giáo dục 22(18), tr53-58.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), 32/2018/TT-BGDĐT ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông
[5] Zimmerman, B.J, (1986), Becoming a self-regulated learner which are the key subprocesses? Contemporary Education Psychology.
[6] Kesten, C, (1987), Independent learning. Saskatchewan: Saskatchewan Education.
[7] Candy, P. C, (1991), Self-Direction for Lifelong Learning. A Comprehensive Guide to Theory and Practice. Jossey-Bass, San Francisco, CA.
[8] Garrison, D. R, (1997), Self-directed learning: Toward a comprehensive model, Adult Education Quaterly, Vol. 48, Số 1, pp.18-33.
[9] Knowles, M.S, (1975), Self-directed learning: a guide for learners and teachers, Chicago: IL. Follett Pub. Co.
[10] Guglielmino, L.M, (1977), Development of the selfdirected learning readiness scale, Unpublished doctoral dissertation, The University of Georgia, Atherns, GA.
[11] Bonham, L. A, (1991), Guglielmino’s self- directed learning readiness scale: what does it measure?, Adult Education Quarterly, 41(2), 92–99. https://doi. org/10.1 177/0001848191041002003
[12] Field, L, (1991), Guglielmino’s self-directed learning readiness scale: should it continue to be used? Adult Education Quarterly, 41(2), 100–103. https:// doi. org/10.1177/00018481910410020 04.
[13] Sulasiwi, I. F., Handayanto, S. K. & Wartono, (2019), Development of self-rating scale instrument of selfdirected learning skills for high school students, Jurnal Penelitian dan Evaluasi Pendidikan
[14] Williamson, S.N, (2007), Development of a self-rating scale of self-directed learning, nurseresearcher
[15] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Thống kê.
[16] Schweder, S., & Raufelder, D, (2019), Positive emotions, learning behavior and teacher support in self-directed learning during adolescence: Do age and gender matter? Journal of adolescence, 73-84.