[1] Pradeep Kumar Misra, (2021), Online teacher professional development activities during the COVID-19 pandemic in india: lessons for policymakers, Global and Lokal Distance Education, GLOKALde, ISSN 2148-7278, Volume: 7 Number: 1, Article 3
[2] OECD, (2009), Creating Effective Teaching and Learning Environments: First Results from TALIS.
[3] Hayes Mizell, (2010), Professional development matters, Learning Forward, United States of America
[4] Scott, D. E., & Scott, S, (2010), Innovations in the use of technology and teacher professional development. In J. Lindberg & A. Olofsson (Eds.), Online learning communities and teacher professional development: Methods for improved education delivery, pp.169–189, Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1- 60566- 780-5.ch010.
[5] Dickerson, J., Winslow, J., & Lee, C. Y, (2016), Teacher training and technology: Current uses and future trends. In Professional development and workplace learning: Concepts, methodologies, tools, and applications, p.2031–2044, Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-4666-8632-8.ch111.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Thông tư số 17/2019/ TT-BGDĐT về việc Ban hành Chương trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông
[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Thông tư số 19/2019/ TT-BGDĐT ban hành Quy chế bồi dưỡng thường xuyên giáo viên, cán bộ quản lí cơ sở giáo dục mầm non, cơ sở giáo dục phổ thông và giáo viên trung tâm giáo dục thường xuyên.
[8] Lê Đông Phương - Cao Thị Phương Chi, (2021), Sơ bộ thực trạng dạy học trực tuyến của giáo viên phổ thông trong giai đoạn COVID-19 và một số khuyến nghị, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt, tháng 01 năm 2021.
[9] Christie Martin - Drew Polly, (2016), Handbook of Research on Teacher Education and Professional Development, Published in the United States of America by IGI Global Information Science Reference (an imprint of IGI Global), 701 E. Chocolate Avenue Hershey PA, USA 17033.
[10] Scott, S, (2010), The theory and practice divide in relation to teacher professional development, In J. Lindberg & A. Olofsson (Eds.), Online learning communities and teacher professional development: Methods for improved education delivery, pp. 20–40, Hershey, PA: IGI Global, doi:10.4018/978-1- 60566-780-5.ch002