[1] Đoàn Văn Dũng, Quản lí công mới và ứng dụng vào nền hành chính Việt Nam, Đề tài B.10-34.
[2] Michael Barzelay, (1992), A New Vision for Managing in Government, Available worldwide.
[3] Nguyễn Lộc, (2014), Quản lí giáo dục - một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[4] Hallinger và Heck, 1996 a, b, 1999, Reassessing the Principal’s Role in School Effectiveness: A Review of Empirical Research, 1980-1995.
[5] Phan Văn Kha (Chủ biên), Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2015), Đổi mới quản lí giáo dục Việt Nam - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[6] Phan Văn Nhân, (2016), Khoa học quản lí giáo dục - Vấn đề và giải pháp, Đề tài B2013-37-07.
[7] Tony Bush, (2007), Educational leadership and management: Theory, policy, and practice, South African Journal of Education, EASA, Vol 27(3), 391- 406.
[8] Robbins và Gunter, (2002), Leadership in Education ‘What Works’ or ‘What Makes Sense’?.
[9] Osborne - Gaebler, (1992), Reinventing government, Addison-Wesley Publ.Co, 427 pages.