SOME SPECIALIZED AESTHETIC COMPETENCIES IN THE NEW SCHOOL CURRICULUM

SOME SPECIALIZED AESTHETIC COMPETENCIES IN THE NEW SCHOOL CURRICULUM

BACH NGOC DIEP bachdiep.vkh@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
TA KIM CHI takimchi1310@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
In the new school curriculum, the Arts subject focuses on a number of competencies that need to be developed for students throughout their studies. Such competencies as aesthetic sensibility, creative power, artistic communication capacity, analytical capability, observation and exploration capability, digital imaging capabilities are well shown in of objectives and content of the curriculum, in teaching methods, evaluation of student learning outcomes, in learning materials as well as in the implementation of arts education programs. Hence, in the new school curriculum, the Arts subject ensures to form the subject capability and to develop well students' abilities in their real lives.
Keywords: 
Specialised competence
Arts subject
Curriculum
general education
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Trong chương trình giáo dục phổ thông mới) - Dự thảo.

[2] Hoàng Hòa Bình, Năng lực và cấu trúc của năng lực, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 117, tháng 6/2015

[3] Nguyễn Thị Hạnh (Chủ nhiệm), Phương pháp thiết kế chuẩn kết quả của môn học đối với cấp học, lớp học của giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực của học sinh, Nhiệm vụ cấp Bộ, mã số B.2014 - NV01.

[4] Lương Việt Thái (Chủ nhiệm), Phát triển chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực người học, Đề tài cấp Bộ, mã số: B.2008 - 37 - 52 TĐ.

[5] Một số Chương trình giáo dục phổ thông (môn Mĩ thuật) các nước: Bỉ, Canada/Quebec (2004), Đan Mạch, Hàn Quốc (2007), Nga, Pháp, Singapore và Việt Nam.

Articles in Issue