CURRENT STATE OF PROFESSIONAL SKILL TRAINING FOR STUDENTS OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES

CURRENT STATE OF PROFESSIONAL SKILL TRAINING FOR STUDENTS OF PEDAGOGICAL UNIVERSITIES

DAO THI VIET ANH vietanhsp2@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2
NGUYEN NGOC TU nnt.sp2@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2
HOANG THI KIM HUYEN hoangthihuyen.sp2@moet.edu.vn Hanoi Pedagogical University 2
Summary: 
Standardized and socially responsive training has been the central task of pedagogical universities. On the one hand, pedagogical universities/colleges need to ensure that graduates meet the standards of knowledge and skills in their trained profession. On the other hand, graduates need to develop and improve their skills to meet the practical needs of the school. Hence, the training of teaching professional skills is an important part of teacher training in pedagogic universities/colleges. This article contributes a viewpoint on the above mentioned issue from a professional competence development perspective
Keywords: 
Current state
Training
teaching professional skills
student
pedagogical university
Refers: 

[1] Trần Bá Hoành, (2006), Vấn đề giáo viên - những nghiên cứu lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Nguyễn Công Khanh - Đào Thị Oanh, (2015), Giáo trình Kiểm tra, Đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Đinh Quang Báo, (2016), Chương trình đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Nguyễn Thị Kim Dung, (2015), Đào tạo nghiệp vụ sư phạm theo định hướng hình thành năng lực nghề cho sinh viên trong các trường đại học sư phạm, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Phạm Thị Hương, (2016), Đánh giá kết quả đào tạo năng lực dạy học của sinh viên ngành Sư phạm Sinh học ở các trường đại học, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Nguyễn Thị Hồng Nam - Trương Thị Ngọc Điệp, Đánh giá của sinh viên và cựu sinh viên về kết quả đào tạo giáo viên của khoa Sư phạm, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, (13), năm 2010.

[7] Vũ Thị Sơn, (2015), Mô hình đào tạo giáo viên theo định hướng phát triển năng lực nghề, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[8] Dương Thiệu Tống, (2005), Thống kê ứng dụng trong nghiên cứu khoa học giáo dục, NXB Khoa học Xã hội.

[9] IEA., (2006), Windows data entry manager software (WinDEM) [computer software and manual], Hamburg: IEA data Processing and Research center.

Articles in Issue