IMPROVING UNIVERSITY-LEVEL TRAINING QUALITY IN THE ACADEMY OF POLITICS REGION 1 - HO CHI MINH NATIONAL POLITICAL ACADEMY

IMPROVING UNIVERSITY-LEVEL TRAINING QUALITY IN THE ACADEMY OF POLITICS REGION 1 - HO CHI MINH NATIONAL POLITICAL ACADEMY

NGUYEN THI QUE ANH nguyenqueanh1969@gmail.com Academy of Politics Region 1
Summary: 
The fundamental and comprehensive renovation of higher education and the creation of high quality human resources are primary objectives of Vietnamese education in the present period. In front of changes in the social and economic environment of the country, this goal is creating new challenges for higher education institutions. To overcome all the challenges in the process of development and integration while affirming the position of training highquality human resources, contributing to the growth and development of the country's economy, being along with the entire education renovation in Vietnam, especially with the positive turnout in university training, the Academy of Politics Region 1 has quickly entered the roadmap to improve the quality of undergraduate education in addition to improving the quality of high-level political theory. This article discusses six factors that directly affect the quality of undergraduate education, and open questions in the direction of improving the quality of undergraduate education at the Academy of Politics Region 1 before the policy of university categorization and before the technological revolution 4.0 of Vietnamese education in XXI century
Keywords: 
training quality
undergraduate education level
high quality human resource
political theory
Refers: 

[1] Cẩm nang nghiệp vụ dành cho hiệu trưởng và kế toán trường học, Luật Giáo dục sửa đổi bổ sung và những quy định mới nhất về Giáo dục - Đào tạo, (2013), NXB Lao động

[2] . Chiến lược Phát triển giáo dục đào tạo giai đoạn 2011 - 2020 theo Quyết định số 711 QĐ-TTg ngày 13/06/2013.

[3] Điều lệ trường đại học của Chính phủ - Ban hành theo Quyết định số 153/2003/QĐ - TTg ngày 30/07/2003.

[4] Điều lệ trường đại học của Chính phủ - Ban hành theo Quyết định số 58/210/QĐ - TTg ngày 22/09/2010.

[5] Vũ Ngọc Hải,Trần Khánh Đức (đồng chủ biên), (2003), Hệ thống giáo dục hiện đại trong những năm đầu thế kỉ XXI (Việt Nam và Thế giới), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Phạm Minh Hạc, (1995), Giáo dục con người hôm nay và ngày mai, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Phạm Minh Hạc, Trần Kiêu, Đặng Bá Lãm, Nghiêm Đình Vì, (2002), Giáo dục thế giới đi vào thế kỉ XXI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[8] Hiến pháp nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam.

[9] Luật Giáo dục, (1998), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[10] Nghị quyết của Chính phủ số 14/2005/NQ-CP ngày 02 tháng 11 năm 2005 về Đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam giai đoạn 2006 - 2010.

[11] Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo - số 29 - NQ/TW ngày 04/11/2013.

[12] John DeWey, (1916), Dân chủ và giáo dục, NXB Tri thức (bản dịch năm 2008 Phạm Anh Tuấn).

Articles in Issue