SOME EXPERIENCES IN USING A COMBINATION OF SITUATIONAL AND ROLE PLAYING METHODS IN TEACHING 12TH GRADE CITIZENSHIP

SOME EXPERIENCES IN USING A COMBINATION OF SITUATIONAL AND ROLE PLAYING METHODS IN TEACHING 12TH GRADE CITIZENSHIP

NGUYEN THI HA ha.nguyenthi.ct@htu.edu.vn Ha Tinh University
Summary: 
Situational and role playing methods are two active teaching methods which are always concerned and studied by educators. However, to date, the combined use of these two methods in teaching Civics in upper secondary school has not been researched and implemented popularly in the process of teaching and learning. The study of the combined use of these two methods in teaching Civil Education not only has a theoretical significance but also deep meaning in practice, contributing to the achievement of subject’s objectives, meeting the needs of teaching methodology renovation today.
Keywords: 
Experience
combination
situational method
role playing method
teaching
Civics subject
grade 12
Refers: 

[1] Allan C.Ornstein (Loyola University of Chicago St. John’ s University. Thomas J. Lasley, II University of Dayton), (1997), Các chiến lược để dạy học có hiệu quả, Tài liệu tham khảo nội bộ.

[2] Nguyễn Đăng Bằng (Chủ biên), (2001), Góp phần dạy tốt, học tốt môn Giáo dục công dân ở trường trung học phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Sách giáo khoa Giáo dục công dân 12, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Sách giáo viên Giáo dục công dân 12, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Giáo dục học Đại cương, (2003), Tài liệu bồi dưỡng dùng cho các lớp giáo dục học đại học và nghiệp vụ sư phạm đại học, Hà Nội

[6] Đặng Vũ Hoạt, (2002), Giáo trình xêmina về Lí luận dạy học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội (Lưu hành nội bộ).

[7] Trần Bá Hoành, (2007), Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] Nguyễn Kỳ, Biến quá trình dạy học thành quá trình tự học, Tạp chí Nghiên cứu Giáo dục, số 3, năm 1996.

Articles in Issue