THE CURRENT STATE OF QUALITY MANAGEMENT OF EDUCATIONAL ADMINISTRATORS IN HO CHI MINH CITY

THE CURRENT STATE OF QUALITY MANAGEMENT OF EDUCATIONAL ADMINISTRATORS IN HO CHI MINH CITY

MY GIANG SON mygiangson.sgu@gmail.com Saigon University
Summary: 
The article analyzes the situation of quality management of educational administrators in pre-schools, general schools, boards of education and training, colleges and universities in Ho Chi Minh City through tasks of planning, organization, leadership and examination. The research finding presented in this paper contributes to the establishment of a practical basis for the proposed quality management measures for human resources supporting education management, serving the current educational and educational management renovation and management.
Keywords: 
Current state
management
quality
cadres
educationally administrative profession
Refers: 

[1] Mỵ Giang Sơn, (2017), Đội ngũ cán bộ nghiệp vụ hành chính giáo dục - lực lượng trợ giúp cho công tác quản lí giáo dục, Tạp chí Giáo dục, số 399, kì 1 - tháng 02 năm 2017.

[2] Nguyễn Lộc, (2010), Lí luận về quản lí, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Trần Kiểm, Nguyễn Xuân Thức, (2012), Đại cương khoa học quản lí và quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Harold Koontz, Cyril ODonnell, Heinz Weihrich, (1998), Những vấn đề cốt yếu của quản lí, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.

[5] Trần Khánh Đức, (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỉ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] .Phan Văn Kha, (2007), Giáo trình quản lí nhà nước về giáo dục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Articles in Issue