[1] Aedh, A., & Elfaki, N. K. (2019), Challenges confronting scientific research: A systematic review, International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 3(4), 1-3.
[2] Murtonen, M., & Balloo, K. (2019), Redefining scientific thinking for higher education: Higher-order thinking, evidence-based reasoning and research skills, Switzerland AG: Springer Nature.
[3] Ashrafi-Rizi, H., Fateme, Z., Khorasgani, Z. G., Kazempour, Z., & Imani, S.T, (2015), Barriers to research activities from the perspective of the students of Isfahan university of medical sciences. Acta informatica medica: AIM: Journal of the Society for Medical Informatics of Bosnia & Herzegovina, casopis Drustva za medicinsku informatiku BiH, 23(3), 155– 159, https://doi.org/10.5455/aim.2015.23.155-159.
[4] Nguyen, N. D., Nguyen, T. D., & Dao, K. T, (2021), Effects of institutional policies and characteristics on research productivity at Vietnam science and technology universities. Heliyon, 7(1), e06024, doi:https://doi. org/10.1016/j.heliyon.2021.e06024.
[5] Nguyen, Q., Klopper, C., & Smith, C, (2016), Affordances, barriers, and motivations: engagement in research activity by academics at the researchoriented university in Vietnam, Open Review of Educational Research, 3(1), 68-84, doi:10.1080/23265507.2016.11 70627.
[6] Pham V.T, (2021), Psychological barriers to participating in scientific sesearch activities of undergraduate students in Ho Chi Minh City, Vietnam, International Journal of Social Science and Human Research, 04(08), doi:10.47191/ijsshr/v4-i8-25.
[7] Nguyễn, M.Đ., Tô, T.K.H. & Nguyễn, T.T, (2020), Các khó khăn để hoàn thành đề tài nghiên cứu khoa học của sinh viên đại học khối ngành Kinh tế tại Thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Văn Hiến, 7 (3), 105-119.
[8] Kim, T.D.H, (2014), Đổi mới phương thức quản lí tài chính theo hướng tự chủ nhằm khắc phục sự không tương thích giữa cấp phát tài chính và tiến độ thực hiện đề tài nghiên cứu khoa học, Luận văn thạc sĩ, Đại học Quốc gia Hà Nội
[9] Phạm, T.L.A, (2013), Khắc phục những vướng mắc trong chế độ tài chính với nghiên cứu khoa học trong các trường đại học ở Việt Nam, Luận văn Thạc sĩ, Học viện Tài chính.
[10] Safdari, R., Ehtesham, H., Robiaty, M., & Ziaee, N, (2018), Barriers to participation in medical research from the perspective of researchers. Journal of education and health promotion, 7, 22-22.
[11] Youthao, S, (2017), Medical statistics. Bangkok: Chulapress
[12] Sousa VD, & Rojjanasrirat W, (2011), Translation, adaptation and validation of instruments or scale for use in cross-cultural health care research: A clear and user-friendly guideline. J Eval Clin Pract, 17(2), 268 - 74. doi:10.1111/j.1365-2753.2010.01434.x
[13] Ngô, T.T.H. & Phạm, T.L.A, (10/02/2019), Tháo gỡ khó khăn trong nghiên cứu khoa học tại các trường đại học Việt Nam, Tạp chí Tài chính, https://tapchitaichinh.vn/ nghiencuu-trao-doi/thao-go-kho-khan-trong-nghiencuu-khoa-hoc-tai-cac-truongdai-hoc-viet-nam-302883. html.
[14] Lizarondo L, Grimmer‑Somers K, Kumar S, (2011), A systematic review of the individual determinants of research evidence use in allied health, J Multidiscip Healthc, 4, 261‑72.
[15] Alqadi, H. A., & AbuAlhommos, A. K, (2020), Intentions of and barriers to carrying out medical research among clinical pharmacy students: A crosssectional study in the Eastern egion of Saudi Arabia, Journal of pharmacy & bioallied sciences, 12(4), 482- 488.
[16] Veziari, Y., Kumar, S., & Leach, M, (2021), Barriers to the conduct and application of research among complementary and alternative medicine professions in Australia and New Zealand: A cross-sectional survey, Complementary Therapies in Medicine, 60, 102752, doi:https://doi.org/10.1016/j.ctim.2021.10.