INSTRUCTING INDEPENDENCE FOR PRESCHOOLERS- AN URGENT ISSUE

INSTRUCTING INDEPENDENCE FOR PRESCHOOLERS- AN URGENT ISSUE

NGUYEN THI NHUNG The National College for Education
Summary: 
To actively develop preschoolers’independence, there should be comprehensive researcheson independent education of for preschool children, bring useful experience for educators and parents in the current period. The article mentions the basic theoretical background of children’s independence. Through the survey of 208 children in two kindergartens in Hanoi, the author proposes recommendations to improve the efficiency of independence education for kindergarteners.
Keywords: 
Independence
Independence instruction
preschool children.
Refers: 

[1] Nguyễn Hồng Thuận, (2002), Một số biện pháp tác động của gia đình nhằm phát triển tính tự lập cho trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục.

[2] Lê Thị Huyên, (2012), Một số biện pháp tổ chức trò chơi đóng vai có chủ đề nhằm giáo dục tính tự lập cho trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi ở trường mầm non, Luận văn Thạc sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Đào Thanh Âm (chủ biên) - Trịnh Dân - Nguyễn Thị Hòa - Đinh Văn Vang, (1997), Giáo dục học mầm non, Tập 1-2-3, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Nguyễn Ánh Tuyết, (2005), Giáo dục mầm non - những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue