MEASURES TO IMPROVE THE INTEGRATED TEACHING COMPETENCE FOR TEACHERS AT THANH HOA INDUSTRIAL VOCATIONAL COLLEGE

MEASURES TO IMPROVE THE INTEGRATED TEACHING COMPETENCE FOR TEACHERS AT THANH HOA INDUSTRIAL VOCATIONAL COLLEGE

LE THI THINH Thanh Hoa Vocational College of Industry
LE HUY TUNG Hanoi University of Science and Technology
Summary: 
Resolution No.29-NQ/TW on fundamental and comprehensive education renewal emphasizes teaching methods, changing from transferring knowledge to guide organization, basing on competence development, especially for vocational training. This poses a significant challenge for vocational teaching staff at present. Besides, the teachers’ teaching competence plays a crucial role to ensure the quality of training, one of the vital competence, needs to be improved is the integrated teaching competence. The article presents a number of measures to improve the integrated teaching Thanh Hoa Industrial vocational college.
Keywords: 
integrated teaching
Vocational College
lecturer
Refers: 

[1] Lê Huy Tùng, Đặng An Bình, Phát triển kĩ năng nghề nghiệp cho giảng viên nghề, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số đặc biệt, tháng 7 năm 2014.

[2] Trần Anh Tuấn, (2015), Chiến lược phát triển đội ngũ giảng viên Trường Cao đẳng nghề Công nghiệp Thanh Hóa giai đoạn 2015-2020, Hội thảo Trường Cao đẳng nghề Công nghiệp Thanh Hóa.

[3] Hà Hữu Tĩnh, (2010), Nâng cao năng lực giảng dạy thực hành cho đội ngũ giảng viên trường cao đẳng nghề công nghiệp Thanh Hóa, Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Vinh.

[4] Nguyễn Phúc Chỉnh, Trương Mộng Diện, Tích hợp giáo dục hướng nghiệp trong dạy học Vi sinh vật (Sinh học 10), Tạp chí Giáo dục, số 206, kì 2, trang 44, năm 2009.

[5] Trần Chí Độ, Dạy học tích hợp mô đun điều khiển điện khí nén tại trường cao đẳng nghề”, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, năm 2013.

[6] Bùi Hiền, Nguyễn Văn Giao, Nguyễn Hữu Quỳnh, Vũ Văn Tảo, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa.

Articles in Issue