MEASURES TO DEVELOP PEDAGOGICAL COMMUNICATION SKILL FOR STUDENT AT THE HANOI CHILDCARE-KINDERGARTEN TEACHERS’ TRAINING SCHOOL

MEASURES TO DEVELOP PEDAGOGICAL COMMUNICATION SKILL FOR STUDENT AT THE HANOI CHILDCARE-KINDERGARTEN TEACHERS’ TRAINING SCHOOL

NGUYEN THI HUYEN Hanoi childcare-kindergarten teachers’ training college
Summary: 
Pedagogical communication skill is the most important skillfor kindergarten teachersto satisfy the social needs. However, this skill was still limited in future teachers, although school board paid attention to for students in the pedagogical training process. There were many reasons, mainly due to inappropriate process to practice right pedagogical communication skill. The article refers to measures to develop pedagogical communication skill for student atthe Hanoi childcare-kindergarten teachers’training school
Keywords: 
skill
Pedagogical communication skill
pedagogical students
childcare-kindergarten teachers’ training school
Refers: 

[1] Nguyễn Như Ý (chủ biên), (1999), Đại Từ điển Tiếng Việt, NXB Văn hóa - Thông tin , Hà Nội

[2] Ngô Công Hoàn, (1995), Giao tiếp và ứng xử của cô giáo với trẻ, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Hoàng Anh - Nguyễn Thạc, (1991), Luyện giao tiếp sư phạm, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội 1.

[4] Lê Xuân Hồng, Một số vấn đề về giao tiếp và giao tiếp sư phạm trong hoạt động của giáo viên Mầm non, NXB Giáo dục, Hà Nội

[5] Lê Xuân Hồng, (2000), Những kĩ năng sư phạm mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[6] Nguyễn Xuân Vĩnh, (1998), Sự thông minh trong ứng xử sư phạm, NXB Thanh niên.

Articles in Issue