IMPROVING PROFESSIONAL COMPETENCE FOR ETHNIC PRIMARY TEACHERS’ - A CASE STUDY IN THE NORTHWEST AREAS OF VIETNAM

IMPROVING PROFESSIONAL COMPETENCE FOR ETHNIC PRIMARY TEACHERS’ - A CASE STUDY IN THE NORTHWEST AREAS OF VIETNAM

TRAN THI YEN The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The ethnic primary teachersplayed an important role in the cause of education in ethnic minority and mountainous areas, especially in the period of educational renewal.The article presents the improvement of ethnic primary teachers’professional competence through a case study in the Northwest region of Vietnam. In particular, the article mentions the real status of ethnic primary teachers’professional competence, then doing some analysis on the issue of professional competence for ethnic primary teachers.
Keywords: 
primary teachers
Ethnic minorities
professional competence
Refers: 

[1] Báo cáo tổng kết các năm học của sở giáo dục và đào tạo 6 tỉnh vùng Tây Bắc trong 3 năm học (2012-2015).

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thống kê giáo dục và đào tạo năm 2010-2014, Hà Nội.

[3] Chuẩn nghề nghiệp giáo viên tiểu học (ban hành kèm theo Quyết định số 14/2007/QĐ-BGDĐT ngày 04/05/2007 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[4] Nghị quyết 88/2014/QH13 về Đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông

Articles in Issue