ISSUES ON EDUCATION IN MOUNTAINOUS-ETHNIC MINORITIES WHEN IMPLEMENTING NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

ISSUES ON EDUCATION IN MOUNTAINOUS-ETHNIC MINORITIES WHEN IMPLEMENTING NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

KIEU THI BICH THUY The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
The article presents some issues in education in mountainous, ethnic minority when implementing new general education curriculum. In particular, the article suggests three issues need to be considered when implementing new curriculum in ethnic minority areas: improving competence for management staff and teacher; improving infrastructure and educational facilities and schools; educational policy in mountainous, ethnic minority areas. The above issues are of great significance, aims to meeting new requirements in the coming curriculum.
Keywords: 
Ethnic minorities
Curriculum
general education
Teachers
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, dự thảo tháng 8 năm 2015.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Tài liệu hỏi đáp về Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, tháng 8 năm 2015

[3] Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo

[4] Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28 tháng 11 năm 2014 về Đổi mới chương trình, sách giáo khoa phổ thông.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Báo cáo tổng kết năm học 2015-2016 về Giáo dục dân tộc.

[6] Ủy ban Dân tộc, Báo cáo tổng kết các chính sách dân tộc giai đoạn 2011-2015.

Articles in Issue