THE REAL SITUATION AND SOLUTIONS TO IMPROVE TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE AT VOCATIONAL SCHOOLS IN CAN THO CITY

THE REAL SITUATION AND SOLUTIONS TO IMPROVE TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCE AT VOCATIONAL SCHOOLS IN CAN THO CITY

NGUYEN VAN DE Dong Thap University
LE THANH NGHI Dong Thap University
Summary: 
Scientific research activity is one of teachers’regular tasks at universities, colleges and vocational schools to improve quality and change teaching methods, then improvetraining quality. This article pointed out a survey to assess the real situation of teachers’ research at vocational schools in Can Tho city; then, proposed measures to develop teachers’research competence development with the aim to meet the requirements of Vietnam fundamental and comprehensive education renewal.
Keywords: 
competence
Scientific research
vocational schools.
Refers: 

[1] Đặng Quốc Bảo - Nguyễn Đắc Hưng, (2004), Giáo dục Việt Nam hướng tới tương lai, vấn đề và giải pháp, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Nguyễn Văn Đệ - Phan Trọng Nam, (2015), Nâng cao năng lực nghiên cứu khoa học của giáo viên ở các trường trung học phổ thông và trung cấp chuyên nghiệp, đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục, Tạp chí Giáo dục, số 371, kì 1, tháng 12, năm 2015, tr. 5-7.

[3] Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục, (2007), Nghiên cứu đánh giá thực trạng đội ngũ nhà giáo Việt Nam, Hà Nội.

Articles in Issue