CLASS TIME AT KINDERGARTENS

CLASS TIME AT KINDERGARTENS

NGUYEN THI MY HANH The National College for Education
Summary: 
Besides organization of recreational activities, classtime is more interested in practical organization in preschools and in early childhood education departments. Lessons for preschool children do not takemuch time of daily activities, however, it will help teachers to carry out various educational purposes. The paper focuses on lesson organization towards child-centered approach in order to solve difficulties and limitations in the current lesson organization at preschools.
Keywords: 
Classtime
preschools
child-centered approach
Refers: 

[1] Đào Thanh Âm, (1995), Giáo dục học mầm non, Tập 2, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Hoàng Thị Oanh - Nguyễn Thị Xuân, (2006), Phương pháp cho trẻ mầm non khám phán khoa học về môi trường xung quanh, NXB Giáo dục.

[3] Lê Thị Thu Huyền - Kay Margetts, (2013), Xây dựng trường mầm non lấy trẻ làm trung tâm, Dự án Tăng cường khả năng sẵn sàng đi học cho trẻ mầm non, Bộ Giáo dục và Đào tạo

Articles in Issue