DEVELOPING RUBRIC TO EVALUATE PEDAGOGICAL STUDENTS’ TEACHING SKILL

DEVELOPING RUBRIC TO EVALUATE PEDAGOGICAL STUDENTS’ TEACHING SKILL

DUONG TIEN SY Ha Noi National University of Educatiton
TRUONG THI THANH MAI University of Education-The University of Da Nang
Summary: 
Evaluating students’ achievement of teaching skills in Pedagogy major based on research and design Rubric guidelines, students’ self-evaluation covers performance criteria and specific behavioral index. Each performance criteria was assessed in 5 levels: Poor expression; Initially skilled but ineffective; Not professional; Accurate doing; Naturalized. Using this Rubric settings will collect necessary information in order to determine individuals positions on the development route and evaluate the exact levels of students’ teaching skill atteachers’ training institutions.
Keywords: 
teaching skills
performance criteria
behavioral index
Rubric
students
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu hội thảo: Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh, Hà Nội.

[2] Vũ Quốc Chung - Nguyễn Văn Khải - Cary J. Trexler - James Cameron - Nguyễn Văn Cường, (2011), Tài liệu hướng dẫn tăng cường năng lực sư phạm cho giảng viên các trường đào tạo giáo viên trung học phổ thông và trung cấp chuyên nghiệp, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[3] James H. Stronge (Lê Văn Canh dịch), (2013), Những phẩm chất của người giáo viên hiệu quả, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] D. W. Allen, Microteaching - A description, Stanford Teacher Education Program, ERIC. 19.

Articles in Issue