SOLUTIONS TO IMPROVE THE EFFICIENT COLLABORATION BETWEEN SCHOOLS AND FAMILIES IN CHILD CARE-EDUCATION AT PRIVATE PRESCHOOLS

SOLUTIONS TO IMPROVE THE EFFICIENT COLLABORATION BETWEEN SCHOOLS AND FAMILIES IN CHILD CARE-EDUCATION AT PRIVATE PRESCHOOLS

LE THI THU BA AVS International school
Summary: 
The socialization of education, including coordination between schools and families played a decisive role in the existence and development of private preschools. Therefore, it is necessary to develop good relationships between schools and families in order to mobilize full resources to improve the quality of child care-education, satisfy higher requirements of the society. This article presents some solutions to improve the efficient collaboration between schools and families in child care-education in private preschools, and shows initial test results on the necessity and feasibility of these solutions in several private preschools.
Keywords: 
schools
family
child care-education
private preschools.
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (1997), Văn kiện Hội nghị lần thứ III Ban Chấp hành Trung ương khóa VIII, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Quy chế trường, lớp mầm non tư thục, Ban hành kèm theo Quyết định Số 1447/GD-ĐT, ngày 02 tháng 6 năm 1994 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Quy chế tổ chức và hoạt động trường mầm non tư thục, Ban hành kèm theo Quyết định Số: 04/VBHN-BGDĐT, ngày 27 tháng 01 năm 2014 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[4] Chính phủ, (2011), Chiến lược Phát triển Giáo dục 2011-2020

[5] Bùi Minh Hiền, (2006), Quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] John C. Maxwell (Đinh Việt Hoà, Nguyễn Thị Kim Oanh dịch, (2010), Phát triển kĩ năng lãnh đạo, NXB Lao động Xã hội, Hà Nội.

[7] Thái Văn Thành, (2007), Quản lí giáo dục và quản lí nhà trường, NXB Đại học Huế.

Articles in Issue