SOLUTIONS TO IMPROVE QUALITY AND EFFECTIVENESS OF SELF - EVALUATION ACTIVITY AT UNIVERSITIES

SOLUTIONS TO IMPROVE QUALITY AND EFFECTIVENESS OF SELF - EVALUATION ACTIVITY AT UNIVERSITIES

VU THI DUNG Thai Binh University
Summary: 
Self-evaluation is a process for the educational institutions to review activities of training, scientific research and other related activities and to realize the real situation of training quality. Then, the strengths and differences will be identified in order to develop in the current situation. This paper analyzes the importance, difficulties and then propose solutions to improve quality and effectiveness of self- evaluation activity at universities with the aim to help insitutions systemize documents; set up system/processes to effectively managetraining quality
Keywords: 
Self- evaluation activity
university
education quality
Refers: 

[1] Phạm Thành Nghị, (2014), Quản lí chất lượng giáo dục, NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[2] Kells, H. (ed.), (1993), The Development of performance indicators in higher education: A compendium of twelve countries, Paris, OECD

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2012), Quy định về quy trình và chu kì kiểm định chất lượng giáo dục trường đại học, cao đẳng và trung cấp chuyên nghiệp, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Hướng dẫn tự đánh giá trường đại học, cao đẳng và trung cấp chuyên nghiệp, Hà Nội

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Hướng dẫn về việc sử dụng tiêu chí đánh giá chất lượng trường đại học, Hà Nội

[6] Nguyễn Đức Chính, (2002), Kiểm định chất lượng trong giáo dục đại học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[7] Trần Khánh Đức, (2004), Quản lí và kiểm định chất lượng đào tạo nhân lực theo ISO&TQM, NXB Giáo dục.

[8] Lê Đức Ngọc, (2007), Một số kinh nghiệm trong triển khai tự đánh giá, Kỉ yếu hội thảo Nâng cao kĩ năng và trao đổi kinh nghiệm triển khai tự đánh giá, Hà Nội.

Articles in Issue