METHOD OF TEACHING CIVICS AT SCHOOL – CURRENT STATE AND SOLUTIONS

METHOD OF TEACHING CIVICS AT SCHOOL – CURRENT STATE AND SOLUTIONS

NGUYEN DUC QUANG quangnd06@yahoo.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
Civics subject has a certain position in the school curriculum and plays an important role in shaping responsible behaviours for future citizens as they will be responsible not only for themseves but for their families and society. In fact, methods appied in civics teaching at school now are found limited, and necessary changes are required to meet demands of the competence-based teaching approach. The article refers to the following contents: 1/ Role played by teaching methods in competence-based teaching approach; 2/ Use of teaching methods in Civics subject nowadays; 3/ Solutions for improving Civics teaching
Keywords: 
Curent state
Solution
teaching methods
Civics subject
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn Dạy học và kiểm tra, đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Ngữ văn cấp Trung học phổ thông, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015) Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể, (trong chương trình giáo dục phổ thông mới), Tài liệu lưu hành nội bộ, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn xây dựng các chuyên đề dạy học và kiểm tra, đánh giá theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Giáo dục công dân.

[4] Nguyễn Văn Cường - Bernd Meier, (2014), Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Cao Thị Sính, (2016), Đánh giá thực trạng sử dụng các phương pháp dạy học và đề xuất các tiếp cận đổi mới phương pháp dạy học môn Giáo dục công dân ở trường trung học phổ thông, Dự án Phát triển Giáo dục Trung học phổ thông giai đoạn II.

Articles in Issue