DIGITAL CULTURE IN LOWER SECONDARY SCHOOLS IN DISTRICT 5, HO CHI MINH CITY

DIGITAL CULTURE IN LOWER SECONDARY SCHOOLS IN DISTRICT 5, HO CHI MINH CITY

Nguyen Thi Thuy Mai nttmai@sgu.edu.vn Saigon Practical High School No 220, Tran Binh Trong street, Ward 3, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Do Dinh Thai* thaidd@sgu.edu.vn Saigon University No 273, An Duong Vuong street, Ward 3, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Truong Tan Dat truongtandat@dthu.edu.vn Dong Thap University No 783, Pham Huu Lau street, Ward 6, Cao Lanh city, Dong Thap province, Vietnam
Summary: 
In the context of the strong digital transformation, building a digital culture in education becomes urgent in educational institutions. The article presents two issues related to digital culture in lower secondary schools, including its necessity and content, and the current status of digital culture at public lower secondary schools in District 5, Ho Chi Minh City, through a survey of questionnaires and in-depth interviews with students, teachers, and administrators. The Independent Sample T-test is used to test the difference between students’ evaluation and administrators’ and teachers’ evaluation. The research results show that despite the positive developments, there are still challenges and limitations. This study hopes to contribute to raising awareness and creating motivation for educational managers, teachers, and students to actively participate in developing digital culture, contributing to sustainable education development in the digital age.
Keywords: 
Digital culture
lower secondary school
District 5
Education
students.
Refers: 

[1] Thủ tướng Chính phủ, (03/6/2020), Quyết định số 749/ QĐ-TTg về Phê duyệt Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.

[2] Tylor, B, (1871), Definition of Culture, Wikimedia Commons, From Popular Science Monthly 26 (1884): 145

[3] Đỗ Thị Thu Hằng, (2022), Xây dựng văn hóa nhà trường trong bối cảnh chuyển đổi số - Vấn đề đặt ra cho cán bộ quản lí trường học, Tạp chí Giáo dục, 22(3), tr.13 - 18.

[4] Henriettte, E., Frki, M. & Boughzala, I, (2016), Digital Transformation Challenges, MCIS 2016 Proceedings, 33. http://aisel.aisnet.org/mcis2016/33.

[5] Bộ Thông tin và Truyền thông, (2022), Cẩm nang về chuyển đổi số, NXB Thông tin và Truyền thông, Hà Nội.

[6] Đỗ Đình Thái, (2020), Một số vấn đề liên quan đến phát triển văn hóa nhà trường trong Trường Đại học Sài Gòn, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tr.36 - 41.

[7] Đỗ Ngân Hương, (2023), Trụ cột của văn hóa các trường Đại học trong bối cảnh kỉ nguyên số - Cơ hội và thách thức, Tạp chí Khoa học Quản lí và Công nghệ, (25), Quý II.

[8] Gonzales F. (1978), Ice Berg Graphic Organizer, Mexican American Culture in the Bilingual Education Classroom. Unpublished doctoral dissertation, The University of Texas at Austin.

[9] Capgemini Digital Transformation Institute, (2017), The Digital Culture Challenge: Closing the EmployeeLeadership Gap, https://www.capgemini.com/fi-en/wpcontent/uploads/sites/27/2018/09/dti-digitalculture_ report_v2.pdf.

[10] Nguyễn Thị Ngọc Phương - Đỗ Đình Thái, (8/2018), Một số lí luận về phát triển văn hóa nhà trường, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.64 - 68.

Journal: 

Articles in Issue