APPLICATION OF INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING READING COMPREHENSION OF SCIENCE FICTION STORIES FOR 7TH GRADE STUDENTS

APPLICATION OF INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING READING COMPREHENSION OF SCIENCE FICTION STORIES FOR 7TH GRADE STUDENTS

La Phuong Thuy* laphuongthuy@vnu.edu.vn VNU University of Education - Vietnam National University Hanoi 144 Xuan Thuy street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Tran Khanh Ha ha.tran@ngs.edu.vn VNU University of Education - Vietnam National University Hanoi 144 Xuan Thuy street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Applying information technology in teaching Literature is a trend and an urgent need today. The application of information technology opens up new teaching approaches, promoting teachers' creativity and stimulating students' interest, multidimensional thinking, and ability to use technology. Science fiction stories are the first genre in the general education curriculum in Literature. This genre has many unique characteristics that attract students, requiring teachers to have innovative and attractive teaching methods, in which the application of information technology is one of the effective solutions. The article proposes several directions for applying information technology in teaching reading comprehension of science fiction stories to increase initiative, promote learners' creativity, and improve the effectiveness of teaching Literature.
Keywords: 
Applications
Information technology
teaching reading comprehension
science fiction stories
7th grade students.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, ban hành theo Thông tư số 32.

[2] Lê Bá Hán - Trần Đình Sử - Nguyễn Khắc Phi (đồng chủ biên), (2013), Từ điển thuật ngữ Văn học, NXB Giáo dục.

[3] Bùi Mạnh Hùng (Tổng Chủ biên) - Phan Huy Dũng - Nguyễn Thị Ngân Hoa - Nguyễn Thị Mai Liên - Lê Trà My - Lê Thị Minh Nguyệt - Nguyễn Thị Nương - Nguyễn Thị Hải Phương, (2022), Sách giáo khoa Ngữ văn 7 (tập 1), bộ Kết nối tri thức với cuộc sống, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Nguyễn Minh Thuyết (Tổng Chủ biên) - Đỗ Ngọc Thống (Chủ biên) - Lê Thị Tuyết Hạnh - Phạm Thị Thu Huyền - Nguyễn Văn Lộc, (2022), Sách giáo khoa Ngữ văn 7 (Tập 1), NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[5] Lã Phương Thúy, (11/2023), Quy trình thiết kế học liệu điện tử trong dạy học đọc hiểu Tiếng Việt lớp 3 theo định hướng Chương trình Giáo dục phổ thông Ngữ văn 2018, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt.

Journal: 

Articles in Issue