APPLYING DAVID KOLB'S EXPERIENTIAL EDUCATION MODEL TO ORGANIZE THE TEACHING OF LOCAL EDUCATIONAL CONTENT FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS IN SON LA PROVINCE

APPLYING DAVID KOLB'S EXPERIENTIAL EDUCATION MODEL TO ORGANIZE THE TEACHING OF LOCAL EDUCATIONAL CONTENT FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS IN SON LA PROVINCE

Chu Thi Mai Huong* chumaihuong@utb.edu.vn Tay Bac University Chu Van An street, Son La city, Son La province, Vietnam
Ngo Thi Kim Hoan ntkhoan@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Thuy thuyntt@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
To improve the quality of teaching local educational content in Son La province through designing and organizing experiential activities, the article clarifies the following contents: An overview of the theoretical basis of experiential education and local education, David Kolb's experiential education model, and applying David Kolb's experiential education model to design and organize teaching of several topics in local educational content for elementary school students in Son La province by using theoretical research methods and pedagogical experiments. Applying David Kolb's experiential education model to organize local educational activities aims to help students know and understand local issues such as culture, history, environment, etc., develop their thinking skills, problem-solving skills, teamwork skills, etc., form their sense of respect, preservation, and promotion of cultural and historical values, etc., and make their positive contributions to the overall development of the locality. Experiential education is an effective and appropriate approach to teach some contents in local education and a crucial measure to improve the quality of teaching, contributing to innovating teaching methods at current educational levels.
Keywords: 
experiential education
Local education
Son La province
teaching methods
David Kolb
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ưng Đảng, (04/11/2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đạo tạo đáp ứng nhu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Chương trình Giáo dục phổ thông năm 2018.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (19/8/2019), Công văn số 3535/ BGDĐT-GDTH về Hướng dẫn thực hiện nội dung Hoạt động trải nghiệm ở cấp Tiểu học trong Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Công văn số 3536/BGDĐTGDTH về Hướng dẫn biên soạn, thẩm định nội dung giáo dục của địa phương cấp Tiểu học trong Chương trình Giáo dục phổ thông 2018

[4] Sở Giáo dục và Đào tạo Sơn La, (11/9/2023), Báo cáo số 553/BC-SGDĐT về Kết quả tổ chức Khai giảng và triển khai thực hiện nhiệm vụ trọng tâm năm học 2023- 2024

[5] Sở Giáo dục và Đào tạo Sơn La, (2023), Công văn số 180/SGD ĐT–GDMN&GDTH về việc Hướng dẫn thực hiện nội dung giáo dục địa phương cấp Tiểu học

[6] Marin, E, (2015), Experiential learning: empowering students to take control of their learning by engaging them in an interactive course simulation environment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 854- 859. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.224.

[7] Quibrantar, S. M., & Ezezika, O, (2023), Evaluating student engagement and experiential learning in global classrooms: A qualitative case study, Studies in Educational Evaluation, 78, 101290. https://doi. org/10.1016/j.stueduc.2023.101290.

[8] Leung, S. A., Mo, J., Yuen, M., & Cheung, R, (2022), Testing the career adaptability model with senior high school students in Hong Kong, Journal of Vocational Behavior, 139, 103808. https://doi.org/10.1016/j. jvb.2022.103808.

[9] Motta, V. F., & Galina, S. V. R, (2023), Experiential learning in entrepreneurship education: A systematic literature review, Teaching and Teacher Education, 121, 103919. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103919

[10] Fromm, J., Radianti, J., Wehking, C., Stieglitz, S., Majchrzak, T. A., & vom Brocke, J, (2021), More than experience? -On the unique opportunities of virtual reality to afford a holistic experiential learning cycle, The Internet and higher education, 50, 100804, https:// doi.org/10.1016/j.iheduc.2021.100804.

[11] Burga, R., Spear, C., Balestreri, C., Boyle, J., Coasley, A., McGill, D.,… & Jacobs, S, (2023), Enhancing management education: How do experiences outside the classroom matter?, The International Journal of Management Education, 21(1), 100758, https://doi. org/10.1016/j.ijme.2022.100758.

[12] Phạm Quang Tiệp, (2023), Xây dựng các chủ đề trải nghiệm cho học sinh tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 19, số 05, tr.39-44.

[13] Phạm Thị Gái, (2022), Thách thức trong tổ chức hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay, Journal of Education Management, Vol. 14, No.5, pp.81-87.

[14] Măduţa, C, (2014), Education and National Identity. The Local Cultural Heritage and its Effects Upon Present Local educational Policies in Arad County from Romania, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 2847–2851, https://doi.org/10.1016/j. sbspro.2014.01.667.

[15] Noviana, E., Faizah, H., Mustafa, M. N., Elmustian, Hermandra, Kurniaman, O., Rusandi, M. A., & Situmorang, D. D. B, (2023), Understanding “Tunjuk Ajar Melayu Riau”: Integrating local knowledge into environmental conservation and disaster education, Heliyon, 9(9), e19989, https://doi.org/10.1016/j. heliyon.2023.e19989.

[16] Đào Văn Toàn - Bùi Diệu Quỳnh - Lê Thị Sông Hương, (2019), Định hướng xây dựng nội dung giáo dục địa phương theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 22, tr.84-88

[17] Chiêu Hồng Nhân, (2021), Cơ sở lí luận về quản lí hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học, Tạp chí Khoa học Nhà trường hiện đại, số 172, tr.45-49.

[18] Hồ Văn Thống - Nguyễn Văn Đệ, (2022), Nghiên cứu, xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục địa phương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2028, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 18, số 04, tr.12-17.

[19] Kolb D.A (1984), Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

[20] Nguyễn Huy Hoàng (Chủ biên) - Phạm Duy Anh - Đặng Văn Bôn - Trần Thị Thu Hà - Nguyễn Hải Yến, (2021), Tài liệu Giáo dục địa phương lớp 1, Sơn La.

[21] Nguyễn Huy Hoàng (Chủ biên) - Đặng Văn Bôn - Dương Thị Oanh - Nguyễn Tuấn Minh - Đoàn Quỳnh Thương, (2021), Tài liệu Giáo dục địa phương lớp 2, Sơn La.

[22] Nguyễn Huy Hoàng (Chủ biên) - Đặng Văn Bôn - Nguyễn Thị Hài - Nguyễn Tuấn Minh, (2023), Tài liệu Giáo dục địa phương lớp 3, Sơn La

[23] Nguyễn Huy Hoàng (Chủ biên) - Phạm Hồng Bắc - Đặng Văn Bôn - Phạm Lan Oanh, (2023), Tài liệu Giáo dục địa phương lớp 4, Sơn La.

[24] Dự thảo Tài liệu Giáo dục địa phương lớp 5, Sơn La.

Journal: 

Articles in Issue