[1] Robert H. Ennis, R, (1993), Critical Thinking Assessment, Source: Theory into Practice, Vol. 32, No. 3, Teaching for Higher Order Thinking, Published by: Taylor & Francis, Ltd, pp.179-186.
[2] Scriven, M. & Paul, R, (1987), Defining Critical Thinking, https://www.criticalthinking.org/pages/defining-criticalthinking/766 (10.11.2018).
[3] Eichhorn, R, (2014), Developing thinking skills: Critical thinking at the army management staff college, Retrieved from http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/army/critical/ roy.htm.
[4] Phan Thị Luyến, (2008), Rèn luyện tư duy phê phán của học sinh trung học phổ thông qua dạy học chủ đề phương trình và bất phương trình, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Luận án Tiến sĩ.
[5] Nguyễn Quang Uẩn (Chủ biên) - Nguyễn Văn Lũy - Đinh Văn Vang, (2007), Giáo trình Tâm lí học đại cương (In lần thứ 6), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[6] Dewey, J, (1910), How We Think, Boston: D. C Heath & Co., 224p.
[7] Ennis, R, (2013), The Nature of Critical Thinking: Outlines of General Critical Thinking Dispositions and Abilities, Retrieved from http://www.criticalthinking.net/ longdefinition.html.
[8] Walton, D, (1989), Dialogue theory for critical thinking, Argumentation (3), p.169-184.