CORRESPONDENCE BETWEEN STEM SUBJECTS AND THE HOBBIES OF HIGH SCHOOL STUDENTS AT KHANH HOA PROVINCE

CORRESPONDENCE BETWEEN STEM SUBJECTS AND THE HOBBIES OF HIGH SCHOOL STUDENTS AT KHANH HOA PROVINCE

Phan Duc Ngai phanducngai@ukh.edu.vn University of Khanh Hoa No.1 Nguyen Chanh, Nha Trang city, Khanh Hoa province, Vietnam
Le Nguyen Hong Hanh lenguyenhonghanh@ukh.edu.vn University of Khanh Hoa No.1 Nguyen Chanh, Nha Trang city, Khanh Hoa province, Vietnam
Summary: 
Correspondence between STEM subject and students’ hobbies at Khanh Hoa province was determined by Canonical Correspondence Analysis (CCA). The results showed that STEM subjects were closely related and dominated the interests of high school students in Nha Trang city. Therefore, for high school students in Nha Trang city, the school should design STEM education topics and organize for students to experience STEM creativity in accordance with their life interests and STEM subject interests with the aim to stimulate excitement as well as arouse students’ potential and forte. These results also contribute to the practical scientific foundations for the design of STEM education topics which are suitable for high school students in Nha Trang city of Khanh Hoa province.
Keywords: 
Correspondence
STEM subjects
life hobby
Khánh Hòa
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông, chương trình tổng thể được ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018, Hà Nội.

[2] Bùi Ngọc Diệp, (2015), Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 113, tr.37-43.

[3] Nguyễn Thị Kim Dung - Nguyễn Thị Hằng, (2015), Một số phương pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo cho học sinh phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, tr.60.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Tài liệu tập huấn xây dựng và thực hiện các chủ đề giáo dục STEM, Tài liệu lưu hành nội bộ, Hà Nội.

[5] Ter Braak C. J. F., (1986), Canonical correspondence analysis: a new eigenvector technique for multivariate direct gradient analysis, Ecology, 67, p.1167 - 1179.

[6] Natural History Museum, (1999-2015), Paleontological Statistics Version 3.07, Norway, University of Oslo.

[7] Phan Đức Ngại, (01/2018), Mối quan hệ giữa sở thích môn học với định hướng nghề nghiệp của học sinh Trường Trung học cơ sở Trần Quốc Toản, thành phố Nha Trang, tỉnh Khánh Hòa, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 14, p.97-102.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông được ban hành theo Quyết định 16/2006/QĐBGDĐT ngày 05 tháng 5 năm 2006, Hà Nội.

[9] https://vi.wikipedia.org/wiki/S%E1%BB%9F_ th%C3%A Dch#cite_note-3.

Articles in Issue