APPLYING THE COOPERATIVE TEACHING METHOD IN TRAINING SKILLS OF COMBINING ARGUMENT MANIPULATION IN WRITING ARGUMENTATIVE TEXTS FOR HIGH SCHOOL STUDENTS

APPLYING THE COOPERATIVE TEACHING METHOD IN TRAINING SKILLS OF COMBINING ARGUMENT MANIPULATION IN WRITING ARGUMENTATIVE TEXTS FOR HIGH SCHOOL STUDENTS

Pham Khanh Duong kduong.van@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Cooperative teaching method is one of the new development trends in the 21st century with many advantages and high efficiency. With the purpose of improving the quality of teaching the argumentative writing, and combining manipulation of arguments in the argumentative texts, the article proposes the application of cooperative teaching method in training skills of combining argument manipulation in writing argumentative texts for high school students.
Keywords: 
teaching methods
cooperative teaching method
argumentative writing
argument manipulation
Refers: 

[1] Trịnh Văn Biểu, (2011), Dạy học hợp tác - một xu hướng mới của giáo dục thế kỉ XXI, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 25, tr.88- 93.

[2] David W.Johnson - Roger T.Johnson - Holubec, (1994), Cooperative Learning in The Classroom, Association For Supervision and Curriculum Development Alexandria Virgnia.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt - Bỉ, (2010), Dạy và học tích cực, một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Chu Huy - Chu Văn Sơn - Vũ Nho, (2005), Nâng cao kĩ năng làm văn nghị luận, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại: Lí luận - Biện pháp - Kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Hoàng Thị Mai (chủ biên) - Kiều Thọ Long, (2009), Phương pháp dạy học văn bản nghị luận ở trường phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue