CURRENT SITUATION OF RESTRUCTURING THE NETWORK OF TEACHER TRAINING INSTITUTIONS IN VIETNAM

CURRENT SITUATION OF RESTRUCTURING THE NETWORK OF TEACHER TRAINING INSTITUTIONS IN VIETNAM

Pham Hong Quang phamhongquang@tnu.edu.vn Thai Nguyen University Tan Thinh Ward, Thai Nguyen City, Thai Nguyen province, Vietnam
Nguyen Danh Nam danhnam.nguyen@dhsptn.edu.vn Thai Nguyen University of Education No.20, Luong Ngoc Quyen Street, Thai Nguyen City, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
The paper presents the current situation of the restructuring of the network of teacher training institutions in Vietnam, which analyzes the limitations and shortcomings in the distribution of teacher training institutions and the conditions to ensure the quality of future teachers. The paper also points out the causes of the limitations in the teacher education system from the management mechanism to the training and research capacity of teacher training institutions. Since then, the paper shows the urgency of the restructuting the network of pedagogical universities in the context of current general educational renovation and international integration. The research results also provide orientation for the organization and reorganization of teacher trainining institutions and forming a number of key teacher training universities, contributing to training high-quality human resources for the education sector.
Keywords: 
Restructuring
restructuring network
teacher training institution network
teacher training institution
teacher training
teacher education
Refers: 

[1] Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban Chấp hành Trung ương khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo

[2] Nguyễn Thị Bình, (2013), Nghiên cứu đề xuất các giải pháp cải cách công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên, Đề tài cấp Nhà nước, Quỹ Hòa bình và Phát triển Việt Nam

[3] Phạm Hồng Quang, (2013), Phát triển Chương trình đào tạo giáo viên: Những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Thái Nguyên.

[4] Mai Thị Thu, (2015), Nghiên cứu phương pháp dự báo nhu cầu thay thế trong dự báo nhu cầu giáo viên, Đề tài mã số V2014-09, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[5] Adele Gordon, (2009), Restructuring teacher education, Issues in Education Policy, Number 6, Centre for Education Policy Development.

[6] Cheryl J. Craig, (2016), Structure of teacher education, In J. Loughran, M.L. Hamilton (eds), International Handbook of Teacher Education, p.69-135, Springer.

[7] Quyết định số 37/2013/QĐ-TTg ngày 26 tháng 6 năm 2013 của Thủ tướng Chính phủ về việc điều chỉnh Quy hoạch mạng lưới các trường đại học, cao đẳng giai đoạn 2006 - 2020.

Articles in Issue