APPLYING THE INTEGRATED STEM MODEL IN A NUMBER OF HIGH SCHOOLS IN THAI BINH PROVINCE THROUGH TEACHING THE SUBJECT OF PHYSICS

APPLYING THE INTEGRATED STEM MODEL IN A NUMBER OF HIGH SCHOOLS IN THAI BINH PROVINCE THROUGH TEACHING THE SUBJECT OF PHYSICS

Pham Van Vuong phamvuongquynhphu@gmail.com Phu Duc High School An Bai town, Quynh Phu district, Thai Binh province, Vietnam
Summary: 
The general education program implemented in 2018 has shown a lot of advantages, such as integrating science, technology, engineering and mathematics (STEM) in the curriculum, and educating basic skills, knowledge as well as creative thinking to adapt to the requirements of the Fourth Industrial Revolution. Applying the integrated STEM model in high schools through teaching the subject of Physics will contribute to positive changes in forming and improving students’ competences in order to prepare for a movement from content-based to competencybased learning.
Keywords: 
STEM model
Integration
high school
Physics
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương Khóa XI, (2014), Nghị quyết Hội nghị lần thứ tám về Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo.

[2] Thủ tướng Chính phủ, (2017), Chỉ thị về việc tăng cường năng lực tiếp cận cuộc Cách mạng công nghệ lần thứ 4, Số 16/CT-TTg, Chính phủ Nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam.

[3] Thông tư số 32/2018/TT - BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[4] Phạm Hữu Tòng, (2004), Dạy học Vật lí ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động tích cực, tự chủ, sáng tạo và tư duy khoa học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Đỗ Hương Trà - Nguyễn Thị Thuần, (4/2013), Dạy học tiếp cận liên môn - Những vấn đề đặt ra trong đào tạo giáo viên, Tạp chí Giáo dục, tr. 71 - 73.

[6] Đỗ Hương Trà, (2011), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[7] David Layton, UNESCO and the Teaching of Science and Teachnology, http://unesdoc.unesco.org/ images/0013/001365/136595eo.pdf

[8] Tsupros N., Kohler R., and Hallinen J, (2009), STEM education: A project to identify the missing components, Intermediate Unit1: Center for STEM Education and Leonard Gelfand Center for Service Learning and Outreach, Carnegie Mellon University, Pennsylvania.

Articles in Issue