SOME REQUIREMENTS ON FACILITIES AND SCHOOL EQUIPMENT FOR SOCIAL SCIENCE SUBJECTS WHEN IMPLEMENTING THE NEW GENERAL EDUCATION PROGRAM

SOME REQUIREMENTS ON FACILITIES AND SCHOOL EQUIPMENT FOR SOCIAL SCIENCE SUBJECTS WHEN IMPLEMENTING THE NEW GENERAL EDUCATION PROGRAM

Ha Van Quynh havanquynh@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Vuong Thi Phuong Hanh vuonghanh0503@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Vietnam is currently undertaking fundamental and comprehensive reforms in education and training, while educational facilities and school equipment are still facing many difficulties. Requirements for school facilities and equipment, as a basis for determining the level of responsiveness or adjustment and assurance, should be given to the implementation of the new general education program
Keywords: 
general education
facilities
school equipment
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Môn Giáo dục công dân, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Môn Lịch sử và Địa lí (cấp Trung học cơ sở), Hà Nội.

[4] Học viện Quản lí Giáo dục, (2018), Kỉ yếu Hội thảo Quản lí cơ sở vật chất, thiết bị dạy học trước yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, Hà Nội.

[5] Nguyễn Trọng Đức - Nguyễn Thị Việt Hà - Lê Thị Sông Hương (đồng chủ biên), (2018), Dạy học các môn Khoa học xã hội cấp Trung học cơ sở theo hướng phát triển năng lực học sinh, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[6] Trung tâm Nghiên cứu Tâm lí học và Giáo dục học, (2014), Kỉ yếu Hội thảo Giáo dục theo hướng tiếp cận phát triển năng lực người học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[7] Đặng Thu Thủy (chủ biên), (2011), Phương tiện dạy học - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

Articles in Issue