DEVELOPING THE TEACHING STAFF OF FOREIGN LANGUAGES AT INDUSTRIAL UNIVERSITY OF HOCHIMINH CITY

DEVELOPING THE TEACHING STAFF OF FOREIGN LANGUAGES AT INDUSTRIAL UNIVERSITY OF HOCHIMINH CITY

Bui Van Hat buihat30574@yahoo.com Industrial University of Hochiminh City No.12 Nguyen Van Bao, Ward 4, Go Vap district, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Globalization and international integration are indispensable trends of the times, which place the requirement of developing human resources in higher education sector, especially of developing lecturers’ quality and professionalism. The article refers to thedevelopmentoflecturers in foreign language major at the Industrial University of Hochiminh City in the new context. This article reviewed researches on human resource development in education in general and the development of teaching staff in particular. At the same time, the article also analyzed the current status of the development of foreign language teaching staff, then proposed solutions to improve the quality of lecturers of foreign languages so as to meet the increasing requirements in the context of international integration.
Keywords: 
Lecturer development
teaching staff
lecturers of foreign languages
international integration
Refers: 

[1] Leonard Nadler, (1980), Developing Human Resource, American Society for Training and Development: New York Nostrand, USA.

[2] Naga Raju - Battu, (2006), Human Resource Management, Course Material, Discovery Publishing House Pvt. Ltd.

[3] Harold Koontz - Cyril Odonnell - Heinz Weihrich, (1994), Những vấn đề cốt yếu về quản lí, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội

[4] Riches, C, (1997), Managing for people in Education, London: Paul Chapman Publishing

[5] National Institute of Education, (2008), Singapore School Excellence Model: National Institute of Education, Singapore.

[6] Hồ Chí Minh toàn tập, tập V, (1995), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[7] Đảng Cộng Sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết số 29-NQ/ TW, ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng Cộng Sản Việt Nam Khoá XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

[8] Nguyễn Ngọc Quang, (1989), Những khái niệm cơ bản về lí luận quản lí giáo dục, Trường Cán bộ Quản lí giáo dục Trung ương I, Hà Nội.

[9] Phan Văn Kha, (2007), Đào tạo và sử dụng nhân lực trong nền kinh tế thị trường ở Việt Nam, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[10] Nguyễn Minh Đường, (1996), Bồi dưỡng và đào tạo đội ngũ nhân lực trong điều kiện mới, Chương trình Khoa học Công nghệ cấp Nhà nước, mã số KX07-14, Hà Nội.

Articles in Issue