TRAINING PROFESSIONAL ETHICS - THE NUCLEUS OF TEACHERS’ PERSONALITY

TRAINING PROFESSIONAL ETHICS - THE NUCLEUS OF TEACHERS’ PERSONALITY

Pham Van Hieu hieupv123@gmail.com Ba Ria - Vung Tau College of Education 89 Cach Mang Thang Tam, Long Toan ward, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Summary: 
The article presents the current situation of moral qualities of teachers in today’s society with specific evidences. On that basis, the writer proposes some measures to help teachers improve their professional ethics such as developing communication skills and handling pedagogical situations - a prerequisite to form and develop the teachers’ ethics; implementing the regulations of public service ethics as well as a way to instill teachers’ moral qualities.
Keywords: 
Professional ethics
teachers’ moral qualities
Refers: 

[1] Nghị quyết số 29 - NQ/TW, Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Quyết định số 16/2008/ QĐ-BGDĐT ban hành Quy định về đạo đức nhà giáo.

[3] Trần Thị Hương (2012), Bài tập thực hành giáo dục phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] Hoàng Anh, Vũ Kim Thanh, (1995), Giao tiếp sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Lê Thị Bừng (1997), Tâm lí học ứng xử, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Việt Bắc (chủ biên), Đinh Xuân Hảo, Phân Hồng Liên, Hoàng Diệu Minh, (2007), Rèn luyện nghiệp vụ sư phạm thường xuyên, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue