SOME PROPOSALS FOR DESIGNING LESSON PLANS FOR TEACHING READING COMPREHENSION OF LITERARY TEXTS AT SECONDARY LEVEL UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM 2018

SOME PROPOSALS FOR DESIGNING LESSON PLANS FOR TEACHING READING COMPREHENSION OF LITERARY TEXTS AT SECONDARY LEVEL UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM 2018

Nguyen Thi Que nguyenqueth@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Under the new general education curriculum 2018, designing lesson plans is based on competence-development approach. Teaching reading comprehension of literary texts at secondary level aims at developing the language competences, literary competences, and general competences for students. Therefore, when designing reading comprehension texts, teachers should focus on determining the specific competency requirements in each lesson, teaching process, teaching methods, and teaching forms to organize learning activities for students. In addition, the teachers need to pay attention to teaching facilities and supplies, as well as learning environment to improve students’ competencies.
Keywords: 
Designing teaching activities
the new general education curriculum
literary texts
Refers: 

[1] Đỗ Ngọc Thống (chủ biên) - Phạm Thị Thu Hiền - Bùi Minh Đức - Đỗ Thu Hà - Lê Thị Minh Nguyệt, (2019), Dạy học phát triển năng lực học sinh môn Ngữ văn Trung học cơ sở, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Hà Nội.

[4] Nguyễn Minh Trung, (2018), Phương tiện dạy học, https://nvspdn.files.wordpress.com/2013/04/bgptdh.pdf

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2000), Sách Ngữ văn 6,7,8,9, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[6] Đặng Thành Hưng, (10/2004), Kĩ thuật thiết kế bài học theo nguyên tắc hoạt động, Tạp chí Phát triển Giáo dục, tr.6.

[7] Đỗ Ngọc Thống, (2019), Giáo án theo yêu cầu phát triển NL, https://bigschool.vn/pgs-ts-do-ngoc-thong-nghi-vegiao-an.

[8] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2018), Nghiên cứu thiết kế dạy học một số môn học và hoạt động trải nghiệm theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới, Trung tâm Phát triển bền vững chất lượng giáo dục phổ thông quốc gia, Nhiệm vụ nghiên cứu thường xuyên, Hà Nội.

Articles in Issue